Volop in beweging

Als CliniClowns willen we maar één ding en dat is het welzijn van zieke kinderen, kinderen met een beperking en mensen met dementie verbeteren.

Alles wat we doen, draagt bij aan het versterken van onze relevantie binnen de samenleving, omdat wij geloven in de waarde van de clown in het zorgveld. Ik zie 2019 als een belangrijk omslagjaar voor CliniClowns. De wereld verandert en wij veranderen mee om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de ontwikkelingen binnen de zorg en in de samenleving. We zetten de ramen wijd open en luisteren naar wat er leeft onder de drie voor ons belangrijke doelgroepen: de zorg, de mensen voor wie we spelen en hun omgeving, en onze supporters.

Onze ambitie is dat CliniClowns als partner in de zorg optimaal wordt ingezet om bij te dragen aan het welzijn van zieke kinderen, kinderen met een beperking en mensen met dementie. Daarnaast is het cruciaal dat we de top of mind positie bij alle doelgroepen handhaven en onze inkomstenstroom blijven innoveren, zodat we er voor zoveel mogelijk mensen kunnen zijn. We zijn er trots op dat CliniClowns de meest toonaangevende en professionele organisatie op het gebied van healthcare clowning is in Nederland. Een open blik en de kracht van écht contact zijn typerend voor zowel het spel van de clowns als onze cultuur. Daarbij leggen we onze focus op de impact van wat we doen. In het spel en in de manier waarop we met elkaar omgaan.

CliniClowns is een prachtige organisatie die volop in beweging is en gesteund wordt door vele donateurs die ons werk mogelijk maken. Dat leidt tot mooie resultaten. Een paar van de hoogtepunten: de CliniClowns hebben ruim 121.000 ontmoetingen gehad, ouders waardeerden ons werk gemiddeld met een 9,1 en dit jaar had zelfs een koninklijk tintje door onze ontmoeting met de koninklijke familie op Koningsdag. Als organisatie hebben we flinke stappen gezet om onze samenwerking met de zorg nog beter vorm te geven. Door die goede samenwerking kunnen we meer betekenen voor het welzijn van de mensen met dementie en de kinderen die we bezoeken. Niet alleen zijn onze clowns er nu tijdens steeds meer momenten, we onderzoeken met pilots in ziekenhuizen en zorginstellingen door heel Nederland ook hoe we het meest kunnen betekenen als partner in de zorg.

We zijn trots op en blij met alle steun en loyaliteit die wij als organisatie ervaren. Zonder de steun van donateurs, bedrijven, actievoerders, vrijwilligers, collega’s, zorgpartners en de mensen voor wie we spelen kunnen we ons mooie werk niet doen. Hartelijk dank!

Coen Abbenhuis - Directeur CliniClowns
20 april 2020