×

Terugblik 13 december – organisatiedag 2019

Het is 12.30h op vrijdag 13 december en de eerste vrijwilligers komen binnenlopen. Alle clowns en kantoorgenoten hadden het ochtendprogramma al achter de rug. Het programma stond in het teken van elkaar beter leren kennen: speeddaten, leuke en (soms) lastige vragen stellen en beantwoorden in groepjes met mensen die je nog niet zo goed kent. Leuk en leerzaam!

Update organisatie en plannen
Na de lunch gaan we met ongeveer 30 vrijwilligers naar de Foyer. Ilse Beckers, hoofd van onze afdeling, neemt iedereen mee in de ontwikkelingen binnen CliniClowns. Wat is er in 2019 gebeurd en wat zijn onze speerpunten voor 2020. Ook blikken we even terug en vooruit wat betreft de ontwikkelingen binnen het vrijwilligersbeleid. Het afgelopen jaar hebben veel vrijwilligers hun plek gevonden binnen de nieuwe taakgebieden. Een aantal ook niet en dat is heel begrijpelijk. Dat heeft geleid tot een actief vrijwilligersbestand van ongeveer 95 vrijwilligers die actief zijn op gebied van Voorlichting, Producties/Activiteiten en Relaties.
In 2020 gaan we inzetten op intensievere en concrete samenwerking tussen kantoor, vrijwilligers en regioteams. In onze gezamenlijke jaarplannen maken we dat concreet in acties en resultaten. We zullen jullie in 2020 blijven meenemen in de concrete plannen en resultaten die we graag willen bereiken en waar jullie een belangrijke rol in spelen. 5 Voor wie de presentatie van Ilse/kantoor (nog eens) wil bekijken: je vindt hem hier. Daarnaast is ons strategie boekje uitgedeeld ‘Spelen met Impact’. Wil je een exemplaar ontvangen, laat het ons weten! We zullen het boekje ook in de webshop voor vrijwilligers beschikbaar stellen.

Workshop Michael Christensen
Het is 14.30h en we lopen naar de Veensmederij tegenover ons pand. Michael Christensen is al in de Theaterzaal en alle andere kantoorgenoten en clowns ook. De vrijwilligers lopen nietsvermoedend naar binnen en krijgen een staande ovatie van iedereen die er is! Vervolgens werden alle vrijwilligers uitgenodigd om met Michael mee te doen aan de workshop. Later kwamen daar ook kantoorgenoten en clowns bij. Het was een bijzondere ervaring die niet goed in woorden te vatten is, maar de foto’s en beelden spreken wel voor zich! Zie ook dit bericht op intranet.

Afscheid Gonnie Beurskens en Truus Peeters
En dan was er het afscheid van Gonnie en Truus: ambassadeurs van ons werk van het 1e uur (25 jaar!). Na een toespraak van Coen en het ontvangen van een Gouden Neus, was het moment echt daar. We gaan ze vreselijk missen. Dag lieve Gonnie en Truus! 6 Na een gezellige borrel met de nodige hapjes, nog even met de vrijwilligers terug naar de foyer om het kerstpakket mee te geven en dat was het eind van deze fijne en goede dag!