Waarom sponsoren?

Voor bedrijven is het  mede door de huidige economische omstandigheden belangrijk om nieuwe manieren te vinden om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Daarnaast is het voor hun van belang om hun naamsbekendheid te vergroten onder hun doelgroep.

Een ideale manier om deze twee dingen te combineren is door middel van sponsoring van een goed doel. Zo verhoog je namelijk de sympathie en bekendheid van jouw bedrijf en tegelijkertijd krijg je er ook een goed gevoel van.

“Voor beide partijen een positief effect”

Uit nationaal onderzoek naar de effecten van co-branding blijkt dat een groot aantal van de Nederlandse bevolking positief op dit soort samenwerkingen reageert. Sommigen (27%) zijn zelfs eerder geneigd om producten van een merk te kopen dat samenwerkt met een goed doel.
Interessant is ook de vraag of samenwerking met een goed doel de merkperceptie en aankoopintentie verhoogt. Rond een kwart geeft hierbij aan dat het beeld over het merk positiever wordt wanneer er een samenwerking met een goed doel plaats vindt.

Opvallend is hierbij ook dat de Nederlandse consument de voorkeur aan een product geeft waardoor anderen geholpen worden. Benieuwd naar het onderzoek? Hier lees je meer.

Voordelen voor bedrijven

Er zijn verschillende redenen waarom het voor jouw bedrijf interessant en voordelig zou zijn om een goed doel zoals CliniClowns te sponsoren:

Het verhoogt je naamsbekendheid:
Door een goed doel te sponsoren krijgt je bedrijf meer aandacht. Ook wij bieden jou heel veel verschillende opties om jouw actie te promoten.

Het verhoogt je merktrouw:
Door de verbondenheid van je merk met een goed doel, ontwikkelt je bedrijf een positieve reputatie bij je doelgroep. De doelgroep raakt hierdoor meer bij je betrokken en het is waarschijnlijk dat ze ook langer trouw zullen blijven aan het merk. Dit zal je imago versterken.

Differentieer je merk:
Door het sponsoren van een goed doel onderscheidt jouw merk zich op een positieve manier van andere bedrijven. Jij doet namelijk iets unieks.

Bewustwording en zichtbaarheid:
Door het sponsoren van bijvoorbeeld een evenement van een goed doel of door gebruik te maken van de netwerken van het goede doel, denk bijvoorbeeld aan sociaal media, bereikt jouw merk een nieuw publiek. Je wordt voor veel meer mensen zichtbaar en je kunt je doelgroep verbreden. 
De positieve associaties zullen je merk/product/bedrijf bevorderen doordat het gekoppeld wordt aan de prestaties van de gesponsorde.

Breng je sociale verantwoordelijkheid onder de aandacht:
Door een goed doel te ondersteunen verbetert je geloofwaardigheid. Dit draagt bij aan een positieve houding van het publiek t.o.v. je bedrijf.

Je krijgt er zelf een goed gevoel:
Dit is waarschijnlijk het mooiste voordeel aan sponsoring van een goed doel. Je weet waar je het voor doet en als je uiteindelijk ziet wat jij als sponsor kunt bijdragen krijg je een goed gevoel. Ook je medewerkers zullen zich hierdoor betrokken voelen.

Fiscale voordelen:
Met een donatie aan CliniClowns laat u zien maatschappelijk betrokken te zijn. Het is goed om te weten dat uw giften fiscaal aftrekbaar zijn, als deze aan een aantal voorwaarden voldoen. Kijk hier voor de fiscale voordelen.

Wil jij ook CliniClowns met jouw bedrijf steunen? Bekijk dan hier de verschillende manieren van sponsoring.