location calendar close camera euro info hand hart-hand person share check edit filters beeldmerk cadeau

Word jij onze nieuwe controller?

CliniClowns heeft in de loop der jaren een sterke reputatie opgebouwd. Niet alleen door onze inzet om kinderen met een ziekte en/of handicap afleiding en plezier te bezorgen, maar ook door onze zorgvuldige manier van fondsenwerving en onze transparante verslaglegging. Dat willen we graag zo houden. Vandaar dat we op zoek zijn naar een gedreven en ambitieuze Controller, die het financiële proces aanstuurt en de budgetverantwoordelijken stimuleert en assisteert om zo transparant mogelijk en op effectieve en efficiënte wijze de doelstellingen van CliniClowns te realiseren.

De Controller ressorteert hiërarchisch onder het Hoofd bedrijfsbureau, functioneel onder de Directeur en geeft functioneel leiding aan de Medewerker financiën. Daarnaast is de Controller een sparringpartner van de Directeur en MT en geeft - gevraagd en ongevraagd - onafhankelijk advies aan de Directeur en de Raad van Toezicht (RvT).

Wat wordt er van de Controller verwacht?
- Het opstellen en beheren van financiële jaar- en meerjarenplannen, begrotingscyclus en de jaarrekening.
- Het vertalen van het meerjarenbeleidsplan in een financiële paragraaf.
- Het adviseren van directie en MT over mogelijkheden en consequenties van financiële keuzes, zoals           fiscaliteit, liquiditeit, beleggingen en debiteurenbeheer.
- Bewaken van liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit van de organisatie.
- Het verrichten van betalingen en doen van aangiftes belastingdienst.
- Aansturen en controleren van de administratieve en boekhoudkundige verwerking van alle financiële           stukken, conform de voorgeschreven richtlijnen waaronder Richtlijn 650.
- Het (verder) ontwikkelen en maandelijks opstellen van de managementrapportage.
- Het verrichten van analyses van financiële en andere kwantitatieve gegevens en de rapportage en               analyses maandelijks actief delen met Directie, MT en RvT.
- Het proactief handelen bij geconstateerde afwijkingen tussen budget en werkelijkheid en het uitdagen         van de portefeuillehouders tot eigenaarschap en ondernemen van actie.
- Het actualiseren, optimaliseren en vastleggen van administratieve systemen en procedures.
- Het onderhouden van contacten met financiële instellingen, de externe accountant en de financieel             portefeuillehouder van de RvT.


Wij vragen
In de eerste plaats verwachten we grote affiniteit met dat waar CliniClowns voor staat. Je hebt een HBO-werk- en denkniveau (bijvoorbeeld HEAO Bedrijfseconomie of HBO SPD). Je hebt minimaal 6 jaar werkervaring op het gebied van financiën/controlling en kennis van de Richtlijn 650, financiële systemen en relevante wet- en regelgeving. Eerdere ervaring binnen de charitatieve sector is een pré. Je hebt een duidelijke visie op financiën en bent in staat anderen scherp ter houden door een opbouwende kritische houding op jouw vakgebied. Je toont ondernemerschap in het meenemen van Directie en RvT. Je bent een stevige, professionele gesprekspartner voor zowel budgethouders als directie en RvT. Daarnaast ben je ambitieus, zeer accuraat, een doener en hebt ervaring in het aansturen van projecten tot en met de implementatie.

Wij bieden
CliniClowns biedt een aanstelling van 0,8 FTE in een bijzondere werkomgeving, waarin zelfstandigheid, collegialiteit, plezier en betrokkenheid vanzelfsprekend zijn en er volop ruimte is voor eigen initiatief. De hoogte van het salaris ligt tussen de 4100 en 4600 euro bij voltijd dienstverband, afhankelijk van je opleidingsniveau en ervaring. Dit is conform de CAO van CliniClowns.  Daarnaast kent CliniClowns goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Geïnteresseerd?
Je kunt solliciteren door een brief en CV te sturen naar sollicitatie@cliniclowns.nl, t.a.v. Judith Wiersma, Sr. Human resource adviseur. Graag ontvangen wij je sollicitatie uiterlijk op 1 april 2015. Wij stellen het op prijs als je in je brief vermeldt waar je onze vacature hebt gezien.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Anne Marie Imbens.  Zij is op 25 maart van 9.00-12.00 uur en op 30 maart van 13.00-17.00 uur te bereiken op 06-10650484.
De eerste sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de weken van 6 april tot en met 17 april a.s.

location calendar close camera euro info hand hart-hand person share check edit filters beeldmerk cadeau