×

Werving nieuwe donateurs

Als goed doel kunnen we ons werk alleen doen dankzij de steun van de samenleving. Daarom vertellen we graag over ons werk en vragen mensen of ze donateur willen worden. We organiseren o.a. evenementen, voeren campagnes en werken met wervers, die deur-aan-deur langskomen.

Deur-aan-deur werving

Via onze deur-aan-deur wervers mogen we elk jaar duizenden* betrokken donateurs verwelkomen. Zij steunen ons met een maandelijkse (of andere periodieke) bijdrage en blijven gemiddeld zo’n 6 jaar donateur. Dat vinden we fantastisch! Dankzij deze donateurs kunnen we er voor heel veel zieke kinderen en mensen met een beperking of dementie op structurele basis zijn. 

Het voordeel van deur-aan-deur werving is dat onze wervers persoonlijk kunnen vertellen over ons werk én wat je als donateur mogelijk maakt met een bijdrage. Ook kunnen donateurs al hun vragen bij ze kwijt.

Fondsenwerving is niet gratis

Fondsenwerving en specifiek huis-aan-huis werving is niet gratis. EenVandaag maakte daar recent een uitzending over. Ook CliniClowns werkt met wervingsbureaus die wervers in dienst hebben. Zij gaan voor ons langs de deuren. Elke euro die we in hen investeren, levert uiteindelijk tussen de 5 en de 6 euro op. En daarmee kunnen we heel veel mensen versterken met de kracht van de lach: daar doen we het voor!

Dat neemt niet weg dat we altijd zoeken naar nieuwe manieren van fondsenwerving en dat we de kosten daarvan zo laag mogelijk willen houden. Van elke euro die we in 2020 uitgaven, besteden we 73ct aan doelstellingswerk, 23ct aan fondsenwerving en 4ct aan beheer en administratie.

Meer weten?

In ons jaarverslag vind je een uitgebreide verantwoording van onze financiën. Wil je meer weten over hoe goede doelen in Nederland omgaan met deur-aan-deur werving en wat de regels hiervoor zijn? Kijk dan op de website van Goede Doelen Nederland.

*In 2020 waren dat er ca 20.000