×

Vrijwilliger Webcare

Geloof jij in de kracht van een lach, ben je bekend met social media en taalkundig sterk? Sluit je dan aan bij ons Webcare-team!

Persoonlijk contact met onze achterban vinden wij essentieel en daar dragen vrijwilligers actief aan bij. We zijn superblij met al hun inspanningen en we hebben ze ook heel hard nodig. Daarom zijn we op zoek naar mensen die ons Webcare-team willen versterken! Benieuwd naar de ervaring van een van onze vrijwilligers van Webcare? Lees het verhaal van Peggy.

De impact van CliniClowns

Als je ziek of kwetsbaar bent, kunnen angst, pijn, eenzaamheid en verdriet ervoor zorgen dat je jezelf kwijtraakt. Wij geloven dat mensen soms hun kracht niet meer voelen, maar dat die altijd aanwezig blijft. Wij willen mensen weer verbinden met die kracht, zodat ze zichzelf weer even kunnen hervinden. Als iemand echt contact maakt met jou, voel je je beter. En als iemand je vertrouwen teruggeeft in jezelf is er een betere basis voor herstel. CliniClowns kunnen dus veel betekenen in de zorg; de afleiding die de clowns brengen, zorgt voor minder stress- en angst. En doordat we mensen laten lachen, beleven ze minder pijn. Wij stoppen niet tot we alle zieke en kwetsbare mensen in Nederland hebben ontmoet voor een zorgeloos moment.
 
Wil jij eraan meewerken dat we dat bereiken?
Ben je bekend met de gebruikelijke social media-kanalen? 
Ben je taalkundig (schriftelijk) sterk?

Sluit je dan aan bij het Webcare-team van CliniClowns!

CliniClowns zet social media-kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram in om zich te verbinden met de samenleving. Via deze platformen bereiken we onze achterban en breiden we die verder uit. Om onze missie ook op de social media-kanalen gestalte te geven, zetten wij een enthousiast en getraind Webcare-team in om actief te reageren op de berichten die wij ontvangen.

Wat wordt er van je verwacht?

Als vrijwilliger voor Webcare weet jij op een informele, verrassende en correcte wijze te reageren op de berichten die wij ontvangen op o.a. Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en Whatsapp via ons monitoringsprogramma. Je weet met een positieve insteek de kern van de vraag of opmerking te achterhalen en bent creatief en invoelend bij het geven van een reactie. Je biedt heel snel en gemakkelijk de juiste informatie. Je beheerst de Nederlandse taal goed. Spelling en grammatica zijn geen probleem voor jou. Op het moment dat je actief bent op social media-kanalen, dan ben je je bewust dat je hiermee het gezicht van CliniClowns bent voor onze grote achterban. 

Hoeveel tijd vraagt deze functie?

Je kunt kiezen uit verschillende shifts:

  • woensdag om de week van 17:00 – 22:00 uur
  • donderdag om de week van 17:00 – 22:00 uur
  • vrijdag om de week van 17:00 – 22:00 uur

Wat bieden wij?

Een introductie- en trainingsprogramma met o.a:

• Een specifieke "webcare” training
• Kennismaking met ons werk tijdens een inspirerende online CliniClowns avond 
• Toegang tot een groot online trainingsaanbod voor je persoonlijke ontwikkeling 
• Inspiratie- en inhoudsgerichte trainingen. Eénmaal per kwartaal wordt er een inspiratie- en opfrissessie verzorgd

Community

• Een digitale omgeving voor vrijwilligers voor materialen en informatie 
• Een jaarlijkse landelijke vrijwilligersdag 
• Enthousiaste teamgenoten met wie je kunt overleggen 
• Een buddy die je helpt je snel thuis te voelen bij CliniClowns

Interesse?

Lijkt het je leuk om ons Webcare-team te komen versterken? Stuur dan jouw reactie met een kort CV per e-mail naar vrijwilligers@cliniclowns.nl. Wil je eerst nog meer weten? Neem contact op met Sarah Comajta, coördinator Webcare, via sarah.comajta@cliniclowns.nl. We kijken uit naar een ontmoeting!